Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

DE GEVANGENEN VAN AZKABAN

Bij scouting Lambertus hebben ze een geweldige bezemkast. Die kunnen we niet onbenut laten.

2 Teamleden moeten samen in de kast, deur dicht, klein lampje aan. In de kast liggen houten schijfjes met cijfers. De opdracht: maak, binnen een bepaalde tijd, een berekening zodat de uitkomst van de getallen per schijf 24 is. Er staat een krijtbord, schrijf hier de berekening op. Hier wordt een foto van geknipt, bord uitvegen en volgende. Op het eind van de avond was de geur in de kast niet meer te harden, dus die laten we voorlopig maar even open staan. Reliek verdiend.

 1 reliek hebben de teams al gekregen bij het ophalen van het boekje. De puzzel is nu compleet. De laatste opdracht, de inzet van de joker.

 

DE STEEN DER WIJZEN

We blijven nog even in het eten. Bij café Rockenstein is het vroegere winkeltje van de familie Cremers omgetoverd tot een heus Wegisweg winkeltje. De teams moeten een toverdrankje maken en de ingrediënten kunnen ze hier kopen. Uiteraard tegen betaling van muntjes. Op een filmpje is te zien hoe ze het drankje moeten maken en dan naar huis om het te bereiden. Weer een reliek rijker.

 

 

DE GEHEIME KAMER

Smekkies in alle smaken, wie kent ze niet, maar….wie durft ze te proeven? Zit jij te wachten op een heerlijk uitziend snoepje dat smaakt naar snot? In Mollies Zoetwarenhuis mogen de teamleden met 2 personen komen proeven. Dus snoepjes delen, overleggen, kokhalzen, water drinken, formulier invullen en dan met een echt snoepje in de mond verder naar de volgende opdracht. Ook hier een reliek ontvangen.

DE HALFBLOED PRINS

Van ieder team mogen 2 personen verkleed als Harry Potter, of een ander personage uit Harry Potter, naar het Gemeentehuis komen. Telefoons worden ingeleverd en dan verzamelen in de hal. Om stipt 19:00 gaan de deuren dicht en wie dan nog niet is geweest is te laat! Vanuit de hal lopen we gezamenlijk naar de Burgerzaal. Hier wordt een groepsfoto gemaakt door Frank Stevens. Voor de aankleding hebben we hier en daar posters opgehangen van boeken van Harry Potter. Maar daar is iets vreemds mee aan de hand. Kan jij het zien? Hopelijk wel want zodra je naar buiten gaat krijg je een formulier met vragen hierover. Ook nu weer een reliek.

DE VUURBEKER

Geloof het of niet: we gaan zwerkbal spelen. VV Reuver, bedankt dat we van jullie locaties en goals gebruik mochten maken. Het was hilarisch om te zien hoe kinderen en volwassenen met een bezemsteel tussen de benen over het veld renden: ‘kepotmakerie’ volgens de deelnemers. Het mooie is dat de wachtenden daar een beetje lacherig staan te kijken….ach het is maar een spelletje….maar zodra ze het veld opkomen veranderen ze in woeste Pluisjes. Het eerste reliek is verdiend.

Op 5 oktober is het dan zover; start dorpsquiz Ruiverpedia 7.0.

Maar liefs 28 teams hebben zich aangemeld. Uiteraard verzamelen bij Perron 9 ¾ en nee, dat is niet het treinstation. We starten Oppe Brick bij het kleitreintje van Brickburgers. Na een minuut stilte voor de overleden Minerva Anderling gaan we echt van start. De teams krijgen de laatste instructies, halen het boek en alle bijbehorende attributen op en gaan aan de slag.

 De thuisploeg gaat aan de slag met het boek en de buitendienst gaat op pad. Als eerste nemen we jullie mee in de buitenploeg oftewel de RODE DRAAD. We werken met grote puzzelstukken. Die noemen we relieken. Bij ieder onderdeel krijgt het team een reliek. Deze hebben ze nodig bij de eindopdracht.

Daarnaast hebben alle teams een zakje munten gekregen. Hiermee kunnen ze ingrediënten kopen of betalen om een locatie helder te krijgen. Alle teams krijgen een platte grond van Reuver in de stijl van Harry Potter. Via opdrachten moeten ze ontdekken op welke locatie ze verwacht worden. Een munt geeft uiteraard strafpunten.

Wij willen alle sponsoren bedanken voor het mogelijk maken van deze editie en vooral jullie, teams, voor jullie enthousiasme, stress, hilarische momenten, doorzettingsvermogen, creativiteit (wie komt er op het idee om op Marktplaats te gaan zoeken naar een boek waar een vraag over gesteld wordt?) sportiviteit en gezelligheid. Dit maakt dat onze radertjes voor volgend jaar al draaien.

 

Tot 13 december

Team Ruiverpedia

De thuisploeg daarentegen moet ervoor zorgen dat alles in het boek is ingevuld en uitgevoerd en dat alles op tijd wordt aangeleverd bij café het Ronckende  Bhier in de Grote Zaal.

Ook zij hebben niet stilgezeten. Het ging van banaan schillen met je voet naar koekjes bakken, Dobby’s kleien, filmscene naspelen, dierengeluiden nabootsen, Eifeltorens knutselen enzovoorts. Maar deze foto’s en beelden bewaren we voor de uitslagenavond op 13 december. Zorg dat je erbij bent!

Vergeet ook niet te kijken op de site van Frank Stevens die deze avond weer in beeld heeft gebracht:

Frank Stevens flickr

DE RELIEKEN VAN DE DOOD

Bij de Lambertuskapel is de eindopdracht. Als het goed is hebben alle teams nu de relieken bij elkaar. Bij de kapel maken ze de keuze op welke categorie ze de joker zetten. Dit reliek leveren ze in. De rest van de relieken mag worden opgestookt, ook lekker warm voor de personen die buiten staan.

De buitenploeg is klaar!

 

HARRY POTTER

Het wordt donker, tijd voor wat spanning. In het bos achter de parkeerplaats van Bösdael ligt een kerkhof. Mist kruipt tussen de graven en er klinken enge geluiden uit het bos. De teamleden moeten op zoek naar overleden personen. Tijdens het zoeken moeten ze contact houden met het thuisfront.

Het is een en al gewiermel van teamleden die over het kerkhof tussen de zerken en kruisen lopen. Ondertussen druk bellend met het thuisfront. Niet echt de rust die je op een kerkhof verwacht, wel een reliek verdient.

DE ORDE VAN DE FENIKS

Vanuit alle adrenaline in het lijf naar een zen moment. We gaan forelvissen bij de Forelvijver. Je moet alle stress los laten en je volledig overgeven aan de plotselinge rust. Als dat maar lukt…

Edwin instrueert iedereen hoe ze moeten hengelen en warempel 18 van de 28 deelnemers hebben beet! Iedereen krijgt een gesealde forel mee met een gebruiksaanwijzing hoe deze te roken. Voor ieder item zijn punten te verdienen. En ook nu weer een reliek erbij. De puzzel neemt vorm aan.

Edwin super bedankt dat we gebruik mochten van jouw mooie locatie!

 

HET VERVLOEKTE KIND

Bezemvliegen in Hogwarts Legacy. Wie legt het snelst een parcour af? Op locatie Het Anker mogen we gebruik maken van de ‘game-room’. Koos heeft het voortouw genomen met een tijd van 1.44m Wie verslaat hem? Reliek Het vervloekte kind in the pocket.

Het zit er weer op: Ruiverpedia 7.0

Het thema werd ruim van tevoren duidelijk gemaakt met de eerste uilenpost.

Alle teams krijgen een envelop met daarin instructies en het thema: Harry Potter.

Vanaf dát moment gonst het al bij de teams; Harry Potter / bril / bliksemschicht/ Perkamentus / Nimbus 2000 / zwerkbal / snoepjes….de verzamelwoede is begonnen.

 

Klik hier om je gratis in te schrijven voor Puik | Deel deze pagina:

De thuisploeg daarentegen moet ervoor zorgen dat alles in het boek is ingevuld en uitgevoerd en dat alles op tijd wordt aangeleverd bij café het Ronckende  Bhier in de Grote Zaal.

Ook zij hebben niet stilgezeten. Het ging van banaan schillen met je voet naar koekjes bakken, Dobby’s kleien, filmscene naspelen, dierengeluiden nabootsen, Eifeltorens knutselen enzovoorts. Maar deze foto’s en beelden bewaren we voor de uitslagenavond op 13 december. Zorg dat je erbij bent!

Vergeet ook niet te kijken op de site van Frank Stevens die deze avond weer in beeld heeft gebracht:

Frank Stevens flickr

DE RELIEKEN VAN DE DOOD

Bij de Lambertuskapel is de eindopdracht. Als het goed is hebben alle teams nu de relieken bij elkaar. Bij de kapel maken ze de keuze op welke categorie ze de joker zetten. Dit reliek leveren ze in. De rest van de relieken mag worden opgestookt, ook lekker warm voor de personen die buiten staan.

De buitenploeg is klaar!

 

DE GEVANGENEN VAN AZKABAN

Bij scouting Lambertus hebben ze een geweldige bezemkast. Die kunnen we niet onbenut laten.

2 Teamleden moeten samen in de kast, deur dicht, klein lampje aan. In de kast liggen houten schijfjes met cijfers. De opdracht: maak, binnen een bepaalde tijd, een berekening zodat de uitkomst van de getallen per schijf 24 is. Er staat een krijtbord, schrijf hier de berekening op. Hier wordt een foto van geknipt, bord uitvegen en volgende. Op het eind van de avond was de geur in de kast niet meer te harden, dus die laten we voorlopig maar even open staan. Reliek verdiend.

 1 reliek hebben de teams al gekregen bij het ophalen van het boekje. De puzzel is nu compleet. De laatste opdracht, de inzet van de joker.

 

HARRY POTTER

Het wordt donker, tijd voor wat spanning. In het bos achter de parkeerplaats van Bösdael ligt een kerkhof. Mist kruipt tussen de graven en er klinken enge geluiden uit het bos. De teamleden moeten op zoek naar overleden personen. Tijdens het zoeken moeten ze contact houden met het thuisfront.

Het is een en al gewiermel van teamleden die over het kerkhof tussen de zerken en kruisen lopen. Ondertussen druk bellend met het thuisfront. Niet echt de rust die je op een kerkhof verwacht, wel een reliek verdient.

DE STEEN DER WIJZEN

We blijven nog even in het eten. Bij café Rockenstein is het vroegere winkeltje van de familie Cremers omgetoverd tot een heus Wegisweg winkeltje. De teams moeten een toverdrankje maken en de ingrediënten kunnen ze hier kopen. Uiteraard tegen betaling van muntjes. Op een filmpje is te zien hoe ze het drankje moeten maken en dan naar huis om het te bereiden. Weer een reliek rijker.

 

DE ORDE VAN DE FENIKS

Vanuit alle adrenaline in het lijf naar een zen moment. We gaan forelvissen bij de Forelvijver. Je moet alle stress los laten en je volledig overgeven aan de plotselinge rust. Als dat maar lukt…

Edwin instrueert iedereen hoe ze moeten hengelen en warempel 18 van de 28 deelnemers hebben beet! Iedereen krijgt een gesealde forel mee met een gebruiksaanwijzing hoe deze te roken. Voor ieder item zijn punten te verdienen. En ook nu weer een reliek erbij. De puzzel neemt vorm aan.

Edwin super bedankt dat we gebruik mochten van jouw mooie locatie!

 

 

DE GEHEIME KAMER

Smekkies in alle smaken, wie kent ze niet, maar….wie durft ze te proeven? Zit jij te wachten op een heerlijk uitziend snoepje dat smaakt naar snot? In Mollies Zoetwarenhuis mogen de teamleden met 2 personen komen proeven. Dus snoepjes delen, overleggen, kokhalzen, water drinken, formulier invullen en dan met een echt snoepje in de mond verder naar de volgende opdracht. Ook hier een reliek ontvangen.

HET VERVLOEKTE KIND

Bezemvliegen in Hogwarts Legacy. Wie legt het snelst een parcour af? Op locatie Het Anker mogen we gebruik maken van de ‘game-room’. Koos heeft het voortouw genomen met een tijd van 1.44m Wie verslaat hem? Reliek Het vervloekte kind in the pocket.

DE HALFBLOED PRINS

Van ieder team mogen 2 personen verkleed als Harry Potter, of een ander personage uit Harry Potter, naar het Gemeentehuis komen. Telefoons worden ingeleverd en dan verzamelen in de hal. Om stipt 19:00 gaan de deuren dicht en wie dan nog niet is geweest is te laat! Vanuit de hal lopen we gezamenlijk naar de Burgerzaal. Hier wordt een groepsfoto gemaakt door Frank Stevens. Voor de aankleding hebben we hier en daar posters opgehangen van boeken van Harry Potter. Maar daar is iets vreemds mee aan de hand. Kan jij het zien? Hopelijk wel want zodra je naar buiten gaat krijg je een formulier met vragen hierover. Ook nu weer een reliek.

DE VUURBEKER

Geloof het of niet: we gaan zwerkbal spelen. VV Reuver, bedankt dat we van jullie locaties en goals gebruik mochten maken. Het was hilarisch om te zien hoe kinderen en volwassenen met een bezemsteel tussen de benen over het veld renden: ‘kepotmakerie’ volgens de deelnemers. Het mooie is dat de wachtenden daar een beetje lacherig staan te kijken….ach het is maar een spelletje….maar zodra ze het veld opkomen veranderen ze in woeste Pluisjes. Het eerste reliek is verdiend.

Het zit er weer op: Ruiverpedia 7.0

Het thema werd ruim van tevoren duidelijk gemaakt met de eerste uilenpost.

Alle teams krijgen een envelop met daarin instructies en het thema: Harry Potter.

Vanaf dát moment gonst het al bij de teams; Harry Potter / bril / bliksemschicht/ Perkamentus / Nimbus 2000 / zwerkbal / snoepjes….de verzamelwoede is begonnen.

 

Op 5 oktober is het dan zover; start dorpsquiz Ruiverpedia 7.0.

Maar liefs 28 teams hebben zich aangemeld. Uiteraard verzamelen bij Perron 9 ¾ en nee, dat is niet het treinstation. We starten Oppe Brick bij het kleitreintje van Brickburgers. Na een minuut stilte voor de overleden Minerva Anderling gaan we echt van start. De teams krijgen de laatste instructies, halen het boek en alle bijbehorende attributen op en gaan aan de slag.

 De thuisploeg gaat aan de slag met het boek en de buitendienst gaat op pad. Als eerste nemen we jullie mee in de buitenploeg oftewel de RODE DRAAD. We werken met grote puzzelstukken. Die noemen we relieken. Bij ieder onderdeel krijgt het team een reliek. Deze hebben ze nodig bij de eindopdracht.

Daarnaast hebben alle teams een zakje munten gekregen. Hiermee kunnen ze ingrediënten kopen of betalen om een locatie helder te krijgen. Alle teams krijgen een platte grond van Reuver in de stijl van Harry Potter. Via opdrachten moeten ze ontdekken op welke locatie ze verwacht worden. Een munt geeft uiteraard strafpunten.

Wij willen alle sponsoren bedanken voor het mogelijk maken van deze editie en vooral jullie, teams, voor jullie enthousiasme, stress, hilarische momenten, doorzettingsvermogen, creativiteit (wie komt er op het idee om op Marktplaats te gaan zoeken naar een boek waar een vraag over gesteld wordt?) sportiviteit en gezelligheid. Dit maakt dat onze radertjes voor volgend jaar al draaien.

 

Tot 13 december

Team Ruiverpedia

Klik hier om je gratis in te schrijven voor Puik | Deel deze pagina: