Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

PUIK BEDRIJF

Sparen voor jouw lokale club of vereniging

Met de unieke spaaractie van PLUS: Spaar je club gezond, wil de supermarktketen klanten de mogelijkheid bieden om clubs en verenigingen financieel te steunen met sponsorpunten. Van zondag 5 september t/m zaterdag 13 november 2021 krijgen klanten van PLUS bij elke 10 euro aan boodschappen sponsorpunten die geld waard zijn voor de club of vereniging in hun buurt. De ruim 6200 deelnemende clubs en verenigingen mogen het bedrag van ruim 3 miljoen euro dat door PLUS bij elkaar gespaard is, naar eigen inzicht besteden. Bijvoorbeeld voor de aanschaf van materialen, onderhoud van het clubhuis of een ledenactiviteit.

Ga naar plus.nl/club voor meer informatie over de spaaractie of vraag ernaar bij PLUS Savelkoul Reuver.

PLUS Savelkoul Reuver  stelt in totaal € 20.000 beschikbaar voor alle deelnemende clubs. Er nemen bij Plus savelkoul Reuver 55 verenigingen / clubs deel aan de sponsoractie 2021

Verenigingen bevorderen saamhorigheid in de buurt
Clubs en verenigingen hebben een positieve invloed op het welzijn van hun leden. De belangrijkste voordelen die Limburgers ervaren zijn: ontspanning (75 procent), sociale contacten (71 procent), het leren kennen van buurtgenoten (69 procent), ergens bijhoren (69 procent) en het ontmoeten van gelijkgestemden (67 procent). Met name voor jonge kinderen tot 12 jaar en voor ouderen vanaf 65 jaar is het clubleven van groot belang. Van die laatste groep geeft ruim een kwart aan dat de club helpt om eenzaamheid tegen te gaan (28 procent).  

Ook draagt het club- en verenigingsleven bij aan de saamhorigheid in de buurt, zegt 47 procent van de Limburgers. Opvallend is dat leden zich bijna twee keer vaker betrokken voelen bij hun buurt dan niet-leden. Ook doen zij twee keer zo vaak vrijwilligerswerk in de wijk. Veel buurtverenigingen moesten tijdens de lockdown hun deuren  sluiten. Toch hebben deze verenigingen een belangrijke buurtfunctie vervuld. Want voor 65 procent van de leden hebben verenigingen geholpen om het saamhorigheidsgevoel te behouden. Ruim de helft (55 procent) van de leden kijkt naar de terugkeer van het ‘normale’ clubleven.

Hoogleraar Sociologie aan de Universiteit van Utrecht prof. dr. Beate Völker: “Verenigingen en clubs spelen een grote rol voor onze sociale inbedding. Door deel te nemen aan verenigingen voelen we saamhorigheid en dat we ertoe doen. We ontmoeten daar mensen die niet tot onze directe familie en de meest hechte vriendenkring horen. Juist deze iets zwakkere bindingen zijn echter zeer belangrijk voor integratie in de samenleving en voor nieuwe impulsen en ideeën. Kort gezegd: verenigingen houden ons vitaal.”

Peter van Mourik, directeur Marketing en Communicatie bij PLUS: “Deze zomer is PLUS uitgeroepen tot Beste Supermarkt volgens het GfK Zomerrapport. We leveren graag een positieve bijdrage aan de buurt van onze winkels. Lokale clubs en verenigingen spelen een belangrijke rol als het gaat om saamhorigheid en het buurtgevoel. De afgelopen maanden heeft het Nederlandse verenigingsleven volledig stil gestaan, maar zij pakken de draad weer langzaam op. PLUS wil met deze spaaractie het lokale verenigingsleven een steuntje in de rug bieden. En dat mogen we doen voor ruim 6200 clubs die zich hebben aangemeld voor deze actie. Het mooie van deze PLUS clubactie is dat de klant niet voor zichzelf spaart maar voor een ander.”

Klik hier om je gratis in te schrijven voor Puik | Deel deze pagina:

Peter van Mourik, directeur Marketing en Communicatie bij PLUS: “Deze zomer is PLUS uitgeroepen tot Beste Supermarkt volgens het GfK Zomerrapport. We leveren graag een positieve bijdrage aan de buurt van onze winkels. Lokale clubs en verenigingen spelen een belangrijke rol als het gaat om saamhorigheid en het buurtgevoel. De afgelopen maanden heeft het Nederlandse verenigingsleven volledig stil gestaan, maar zij pakken de draad weer langzaam op. PLUS wil met deze spaaractie het lokale verenigingsleven een steuntje in de rug bieden. En dat mogen we doen voor ruim 6200 clubs die zich hebben aangemeld voor deze actie. Het mooie van deze PLUS clubactie is dat de klant niet voor zichzelf spaart maar voor een ander.”

Klik hier om je gratis in te schrijven voor Puik | Deel deze pagina: